top of page

Takaisin merelle

Aamulla olimme hyvissä ajoin ennen klo 9 Tutse Bregen automaattisillalla odottamassa sen aukeamista. Jännitys tiivistyi H-hetken lähestyessä ja suureksi huojennukseksi vihreä valo syttyi heti tasatunnilla, ja niin pääsimme jatkamaan matkaa.

Pian idylliset pikkukylät ja peltomaisemat vaihtuivat leveään Princess Margriet -nimiseen kanavaan, jota pitkin kulki isojen jokiproomujen keskellä suora reitti meren äärelle. Tällä reitillä oli parinkymmenen mailin matkalla vain muutama avattava silta, joten saavuimme kanavan suulla olevaan Lemmerin kaupunkiin pienelle huoltotauolle jo iltapäivällä.

Tauon jälkeen pääsimme suuntaamaan viimeiseen sulkuun ja Issjlemeerille. Siellä meitä oli vastassa navakka länsituuli, sekä parimetrinen aallokko. Pääsimme siis heti purjehduksen makuun! Illan aikana kryssimme 10 mailin matkan Stavorenin kylään yöksi.

Leppoisaan kanava-ajeluun tottunut miehistö ei ollut vielä sopeutunut tällaiseen menoon, joten meripahoinvoinniltakaan ei vältytty. Perinteeksi muodostunut vastatuuli takasi meille takuuvarman suihkun aaltojen pyyhkiessä kannen yli. Näin vältyimme kuitenkin kannen kuuraukselta! 😄

Satamassa olleen lämpimän suihkun ja tavaroiden kuivauksen jälkeen on taas hyvä jatkaa matkaa kohti Pohjanmerta ja uusia tuulia!

Featured Posts
Päivityksiä tulee pian
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Tunnisteita ei vielä ole.